2013年8月20日火曜日

Aspartame Always Feel Good

コカ・コーラは「人工甘味料は安全」と言う広告を出した。
「ダイエット飲物は体重を管理を援助する」とし、人工甘味料の一種
であるアスパルテームの安全を強調した。

人工甘味料
・天然甘味料(合成含む)
 トレハロース
 マルチトール
 キシリトール
 ソルビトール
 ステビア加工の甘味料
 グリセリン
 等
・合成甘味料
 アスパルテーム
 スクラロース
 サッカリン
 等

砂糖入り炭酸水を自作した際、市販の炭酸水と同様の甘みを出すには、
大量の砂糖が必要だったことから、市販の砂糖入りの炭酸水を控えた
人もいた。
CokeやPepsiの着色料に発がん性物質が混入されていた報告もあった。
アスパルテームが添加されていないガム類を探すのが難しい上、最近は、
甘みの継続時間も長い。

開発企業支援による論文やFDA天下り役人は安全性を示すとの報告もあり、
アスパルテームによる副作用の安全論争は未だ継続。
米国心臓協会、米国糖尿病協会はアスパルテームは無害との報告をして
いないようだ。

人工甘味料を摂るとインスリンが大量に分泌、脂肪として蓄積。
また、インスリンの大量分泌で、血糖値が急低下。空腹感が増加。
人工甘味料摂取で、脳が糖分を摂取と錯覚、効率よく糖分を吸収。
化学反応を見る限り、ダイエットに効果があるとは思えない。

Coke Pepsi 発がん性物質混入報告


New Coke Ads Defend Safety of Artificial Sweeteners


Aspartame Documentary - DON'T DRINK DIET SODA - Part 1


Aspartame Documentary - DON'T DRINK DIET SODA - Part 2


Aspartame Documentary - DON'T DRINK DIET SODA - Part 3


Aspartame Documentary - DON'T DRINK DIET SODA - Part 4


Aspartame Documentary - DON'T DRINK DIET SODA - Part 5


Aspartame Documentary - DON'T DRINK DIET SODA - Part 6





---人工甘味料入り飲料で健康リスク増大も 米調査---
2013.07.11 Thu posted at 12:02 JST
http://www.cnn.co.jp/fringe/35034553.html

 (CNN) 人工甘味料を使ったダイエット飲料を日常的に消費すれば、普通の清涼飲料水以上に肥満や生活習慣病のリスクが高まる恐れがあるという調査結果が10日の医学誌に発表された。
 米パデュー大学の研究チームは、ダイエットソーダの消費と健康状態との関係について調べた過去5年間の論文などを検証した。
 その結果、ダイエットソーダに使われている人工甘味料には、体内や脳内の仕組みを混乱させる作用があることが分かった。ダイエットソーダばかり飲んでいる人が本物の糖分を摂取すると、血糖値や血圧を調整するホルモンが分泌されなくなるという。
 人工甘味料はさらに、空腹感を感じさせ、甘いものが食べたくなる衝動も起こさせるといい、普通のソーダよりもダイエットソーダを飲んだ方が太りやすい傾向があることも判明した。
 たとえ太らなかったとしても、糖尿病や心疾患、脳卒中を発症する危険は大幅に高まると研究チームは指摘。パデュー大学のスーザン・スウィザーズ教授は「ダイエットソーダは普通のソーダよりも健康にいいという考え方は誤っている」「完全にやめろとは言わないが、日常的に飲むべきものではない」と語った。
 これに対して飲料メーカーの業界団体は、「各国の学術機関や規制当局による長年の調査によれば、低カロリーの甘味料は安全で、減量や体重管理などの効果もある」と反論している。


---衝撃!カロリーゼロの人工甘味料は砂糖より太りやすい---
http://bihada-mania.jp/blog/16121

 ダイエット中にうれしいカロリーゼロの食べ物や飲み物。しかし、「ダイエット清涼飲料を1日2本以上飲んでいる人は、お腹周りの増加が飲んでいない人の6倍に達している」という驚きの研究結果が発表されましたΣ(゚Д゚)
 今回は、カロリーゼロに含まれる人工甘味料が砂糖より太るワケについて紹介します(´∀`)

カロリーゼロの仕組み
カロリーゼロとは?
 飲料100ml(食品の場合は100g)あたり5kcal未満であれば「カロリーゼロ」や「ノンカロリー」と表示してOK

カロリーゼロなのに甘いワケ
 人工甘味料を添加しているから!
人工甘味料にももちろんカロリーはあります。しかし、砂糖の何百倍という甘さがあるので、使用料が 極わずかでOKなんです。
 よって、カロリーゼロになるという仕組み(´∀`)

人工甘味料とは
 天然に存在しない甘み成分を人工的に合成した合成甘味料のこと。
  アスパルテーム
  スクラロース

などがあります。

既存添加物の甘味料
 天然に素材として存在する食品に人工的に酵素処理等によって甘み成分を合成されているもの。
  キシリトール
  トレハロース
  エリスリトール
  ステビア

などがあります。

人工甘味料が太るワケ
 インスリンが大量に分泌される
 インスリンが過剰に分泌されると、脂肪として蓄えられます。
 すい臓が、砂糖だけでなく人工甘味料にも反応し、大量のインスリンを出すことがボストン大学医学部のバーバラ・コーキー博士の研究によってわかりました。

食欲が増進される
 インスリンが大量に分泌されると、血糖値を急激に下げます。この血糖値の急激な低下が空腹感をうみます。
 また、人工甘味料にはカロリーがないため、熱に変換できす、自然に体がエネルギーを要求し、食欲を増進させてしまうこともあるそうです。

心理的な作用
 「カロリーゼロは、カロリーがないから安心(´∀`)」という心理作用により結果たくさん食べてしまっていることも。。。

脳が錯覚を起こす
 人工甘味料を大量に摂取しつづけていくと、糖分を摂取したと脳が錯覚を起こし、通常の食事に含まれる糖分さえも効率よく吸収するようになってしまいます。

中毒性があるダイエット飲料
 麻薬や覚せい剤に中毒性があるように、カロリーゼロのダイエット飲料を習慣的に飲んでいると脳の一部分に信号が送られ習慣性を生んだり、中毒をもたらすこともあります。

いかがでしたか?
 カロリーゼロだからといって、多量に摂取することが結果、砂糖より太る原因を作ってしまうということなんですね(´∀`)
これらの甘味料をむやみにとるという食習慣にならないように気を付けることが大切ですね。


---Coke to defend safety of aspartame in new ad---
The Associated Press
Thursday, Aug. 15, 2013 | 12:28 a.m.
http://www.lasvegassun.com/news/2013/aug/15/us-coca-cola-aspartame/

Coca-Cola plans to run its first ad defending the safety of artificial sweeteners, a move that comes as the company looks to stem declining sales of diet soda.

The print ad is set to run in USA Today in the Atlanta area Wednesday, followed by The Atlanta Journal-Constitution and the Chicago Tribune. It says that diet drinks can help people manage their weight and stresses the evidence showing the safety of aspartame, commonly known by the NutraSweet name.

The ad represents the next phase of a campaign Coca-Cola Co. launched in January to push back at health critics.

The first ads outlined the company's commitment to fighting obesity and pointed to the many diet options it offers. Now Coca-Cola is trying to reassure people that those lower-calorie drinks aren't harmful.


---Coke Aspartame: Company Starts Ad Campaign To Highlight The Benefits of Low-Calorie Drinks And Answer Questions About Artificial Sweeteners---
By Tyler McCarthy | Aug 14, 2013 04:19 PM EDT
http://www.hngn.com/articles/10106/20130814/coke-aspartame-company-starts-ad-campaign-highlight-benefits-low-calorie.htm

Diet Coke is attempting to defend its use of artificial sweeteners following a series of attacks against its use of aspartame the most common sweetener in the United States.

The ad, which will eventually run nationally, appeared in the print edition of USA Today in the Atlanta region Wednesday and in the Atlantic Journal Constitution on Thursday according to a Coca-Cola spokesperson Ben Sheidler. The ad campaign, entitled "Quality Products You Can Always Feel Good About," highlights the benefits and safety of low-calorie and artificial sweeteners fount in the soft drink company's famous beverages.

"Time and again, these low- and no-calorie sweeteners have shown to be safe, high-quality alternatives to sugar," the ad states. "In fact, the safety of aspartame is supported by more than 200 studies over the last 40 years."

The company believes low-calorie drinks are an important part of managing weight and obesity. However, it acknowledges that people have concerns about the artificial sweeteners used to give it that famous taste.

ABC News reports: "Many large public health organizations say the sweeteners have no adverse health effects when used in moderation. The Food and Drug Administration, for example, regards aspartame as a safe food ingredient. The American Cancer Society notes that most studies don't associate aspartame use with an increased risk of cancer. The American Heart Association, The American Diabetes Association and the Academy of Nutrition and Dietetics all have published position statements supporting the moderate use of artificial sweeteners."

The add is a step in a larger ad campaign by Coke that was launched earlier this year to bring up sales of the soft drink which dropped 1 percent for Coke and 3 percent for Diet Coke over the past year.


---New Diet Coke Ad Reassures Consumers About Aspartame Safety
Aug. 14, 2013
By LIZ NEPORENT
Liz Neporent More from Liz via Good Morning America
http://abcnews.go.com/Health/diet-coke-ad-defends-artificial-sweeteners/story?id=19958794

Diet Coke plans to defend its use of artificial sweeteners in a series of new print ads, as part of an effort to reassure consumers about the safety of its products amid sagging sales.

The ad, which will ultimately run nationally, appeared in the print edition of USA Today in the Atlanta region today and then in the Atlantic Journal Constitution on Thursday, company spokesman Ben Sheidler said. Entitled, "Quality Products You Can Always Feel Good About," the ad will highlight the benefits and safety of low-calorie and artificial sweeteners found in the Atlanta-based soft drink giant's beverages.

"Time and again, these low- and no-calorie sweeteners have shown to be safe, high-quality alternatives to sugar," the ad states. "In fact, the safety of aspartame is supported by more than 200 studies over the last 40 years."

Sheidler said that one area often overlooked in discussions about obesity is the benefit of drinking no- and low-calorie beverages. But, he said, the company also understands that people have questions about artificial sweeteners.

"We created this print ad to address their concerns and make it easier for them to get the facts," he said.

The Tongue Patch Diet: Crazy or Effective?

Many large public health organizations say the sweeteners have no adverse health effects when used in moderation. The Food and Drug Administration, for example, regards aspartame as a safe food ingredient. The American Cancer Society notes that most studies don't associate aspartame use with an increased risk of cancer. The American Heart Association, The American Diabetes Association and the Academy of Nutrition and Dietetics all have published position statements supporting the moderate use of artificial sweeteners.

However, not all experts agree that all artificial sweeteners are harmless. The public health advocacy group Center for Science in the Public Interest does not recommend the use of aspartame, a sweetener found in many diet drinks including Diet Coke.

"Three independent studies have found that aspartame causes cancer. These studies, in our view, are superior to earlier, industry-sponsored studies that found it did not cause cancer because they used a larger pool of subjects and a more sensitive protocol," said Lisa Lefferts, senior scientist for CSPI.

Diet Coke Is A Potent Alcohol Mixer

Lefferts also noted that some studies found that aspartame can trigger headaches in certain sensitive individuals.

The ad is part of a larger campaign by Coke launched earlier this year to shore up a soft drink business that has seen a 1 percent drop in the sales of Coke and a 3 percent drop in the sales of Diet Coke over the past year, according to Beverage Digest. Ads that ran earlier in the year emphasized the company's commitment to fighting the obesity epidemic by offering a wide variety of diet options, options the new ads defend as trustworthy and beneficial.

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